Fredagsfika

Nu har jag slevat i mig frukosten. Jag tror jag åt lite för fort i och med att min mage gör ont. Jag åt faktiskt lite fetare yoghurt än vad jag brukar idag (2% fett). Kanske är min mage inte van? Jag måste ju i alla fall få försöka vänja den vid lite mer hälsosamma produkter. Jag brukar alltid äta det med minst fetthalt så det här var faktiskt riktigt bra gjort tycker jag. Det blev den mängd jag ville. Jag hade tur. Jag brukar nämligen Alltid fylla ett deciliter mått med 1½ dl müsli och 1½ dl yoghurt. Detta är något jag gör när mamma inte ser. Det dunkar alltid lite extra i mitt hjärta när jag utför den proceduren. Tänk om hon kommer ner för trappan? Tänk om hon ser mig? Vad skulle hon säga? Freak. Idag klarade jag mig i alla fall.

Idag ska jag jobba. Jag brukar ha med mig en liten låda med mat, men idag är det fredagsfika. Det betyder att jag ska baka massor av kakor till de äldre som de sedan trycker i mig. Det är helt omöjligt att säga emot! Så det blir ingen lunch för min del. Bara massor av kakor. Usch. Bevara mig från ångesten.

(nästa vecka kommer det dyka upp mer fina bilder på mat och tips etc.) Ska bara fixa en kamera först.

Kram Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0